Tryin' to be Cool

31 Dis 2012

Alhamdulillah , aku diterima masuk ke Politeknik Premier Ibrahim Sultan dan hari ini aku terbang ke Pasir Gudang , eh terbang ke? tak laa. naik kereta je. wuwuwu. Pukul 11 aku sampai diperkarangan PIS dan aku ditemani mama pergi membuat pendaftaran dan bayaran , selesai je semua aku daftarkan diri di KAMSIS pulaa\, barang dibawa naik , mujur aras 1 je. kalau aras 4 menangis aku. haha! 

esoknya aku terus ke kelas. tak tau nak cakap camne. aku sampai sesat mencari kelas. dari asrama nak ke jabatan 15 minit berjalan , mula mula memang tak biasa jalan jauhh tapi alhamdulillah lepas seminggu ok laa. walaupun berpeluh, ( nak kurus kan :p)
Alhamdulillah , aku diberi peluang belajar disini dan aku mempunyai kawan kawan yang baik , walaupun aku baru masuk tapi layanan mereka sangat baik . semoga terus berterusan , pada awalnya tipulah kalau aku kata aku tak down , tiap malam menangis kenangkan nasib. ehh , takde laa aku cuma sedih semua seolah olah baru bagi aku walaupun dah banyak pengalaman jauh dengan keluarga cuma kali ni situasa agak berbeza. tapi aku janji aku akan teruskan walaupun susah camna pun , aku taknak mama ngan ayah susah hati.
yelaa , umur aku dah berapa. kawan kawan yang lain semua dah grad dan dah kerja pun , aku masih di sini. tapi takpe aku tahu peracangan Allah sangat hebat. dan aku akan berusaha untuk berjaya.

ya Allah kuatkan semangat ku , tabahkan hatiku , redhai aku dan berkati perjalanan hidupku , permudahkanlah segala urusanku .


Segala ujian yang Allah bagi tu semua tanda Allah sayang, kita sendiri kena kuat dan terus kuat , bila tersungkur kita masih boleh bangkit , kesusahan dan kepayahan tu boleh di atasi jika akal dan minda sentiasa positif walaupun kita manusia biasa yang seringkali lalai dan alpa. takpe Allah ada. yakin Allah sentiasa ada . Lupakan benda yang pahit yang pernah menjadi duri dan bisa , teruskan kehidupan selagi masih diberi peluang untuk bernafas dan bertaubat dimuka bumi Allah , insyaAllah :) 



No comments:

Post a Comment