Kenapa???

Kenapa ko still syg dia, walau dia dh tinggal ko?
Kenapa ko still syg dia, walau dia dh buang ko?
Kenapa ko still syg dia, walau dia dh hancurkan hati ko?
Kenapa ko still syg dia, walau dia dh pijak cinta ko?
Kenapa ko still syg dia, walau dia runtuhkan harapan ko?
Kenapa ko still syg dia, walau dia pergi tanpa belas?
Kenapa ko still syg dia, walau ko menangis dia pandang ko penuh benci & dendam?
Kenapa ko still syg dia, walau dia tak pernah pikir susah ko?


SEBAB..
>> Bila dia tinggal aku, aku sedar kelemahan diri aku punca dia pergi,

>> Bila dia buang aku, aku makin dekat dengan Tuhan, dan aku tahu ujian ini utk aku baiki diri, bukan merosakkan diri aku dgn kebencian terhadap dia,

>> Bila dia hancurkan hati aku, aku teringat betapa byk hati dia aku hancurkan, tanpa aku sedari,

>> Bila dia pijak cinta aku, aku tahu cinta tuh dh lama tak berkembang tak d baja, atas kelalaian dan kealpaan aku, bila d pijak baru aku tercungap untuk bernafas , dan cuba bangun dan kembang semula,

>> Bila dia runtuhkan harapan aku, saat tuh, ia hanya harapan kaca, yg pudar sinarnya hanya tiang cinta yg mmbuat ia terus berdiri, indah hanya di mata kami, tpi bukan DIA,

>> Bila dia pergi tanpa belas, Aku kenal dia, aku tahu dia berperang dengan diri, mencari kekuatan untuk berlalu,

>> Bila dia pandang aku penuh benci & dendam, itu kerana dia masih sayangkan aku, walau dia cuba nafikan,

>> Bila dia tak pernah pikir susah aku, sebenarnya dia tak pernah berhenti memikirkan aku, cuma dia terlalu ego untuk membuktikan,

dan kerana itu, aku still sayang dia kerana Allah dan mengharapkan peluang dari Allah untuk DIA memberikan keampunan bagi segala kekhilafan selama kami bersama, Allahu Ya Rabbi.. :'(

2 comments:

  1. sabar yunk..semoge temui kebahgiaan dunia dan akhirat..

    ReplyDelete
  2. sabar yunk..semoge temui kebahgiaan dunia dan akhirat. ;-)

    ReplyDelete